loading...

پارتی پاتوق

بخش فرهنگ و هنر

معرفی بهترین سایت هاست رایگان ایران

استفاده كنندگان از اين هاست ملزم به رعايت قوانين كپي رايت و قوانين جمهوري اسلامي ايران هستند

براي استفاده از لينك زير ثبت نام كنين

اول قوانين و مقررات رو بخونين بعد برين صفحه اول و ثبت نام كنين


http://hostraygan.com/l

آخرین ارسال های انجمن
کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1766 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

فیلم سینمایی «گروگان» به کارگردانی دیوید. آ. آرمسترانگ، سه شنبه 10 دی ماه  ساعت 9 صبح ازشبکه یک سیما پخش می شود.
 
داستان فیلم ازاین قراراست که : نیروهای پلیس و امنیت آمریکا، براییافتن هاردی که اطلاعات مربوط به جنایات سازمان یافته آنها در آن موجود است، عده ای را ناخواسته درگیر ماجرای گروگان گیری می کنند. در حالیکه افراد هر دو گروه قصد دارند تا زودتر به هارد برسند و جلوی افشاگری را بگیرند. در نهایت...
 
نیکی رید، ری لیوتا و فارست ویتاکردر فیلم سینمایی « گروگان » محصول سال2013 آمریکا ایفای نقش کرده اند.
 
فیلم تلویزیونی « بازگشت به جهنم » به کارگردانی محمد تقی انصاریو بابازی حسن جوهر چی، مهدی چایانی، زهرا اماد ، حسین توشه  و علی جاویدفر ، سه شنبه 10 دی ماه  ساعت 16ازشبکه یک سیما پخش می شود .
 
درخلاصه داستان آمده است: عقبه از بزرگان قریش و پدر زن ابوسفیان است. او در باز گشت از سفر تجاری متوجه می شود که بزرگان قریش قصد ترور حضرت محمد (ص) را دارند و برای اینکار از هر قبیلهیک نفر را فرا خوانده اند. وی خود را به دارالندبه می رساند و از ابو سفیان و ابوجهل می خواهد که به او فرصتی دهند تا مخاصمه قریش با حضرت محمد (ص) را پایان دهد، زیرا اگر ریختن خون قریشیان در مکه باب شود، آنان نیز در امان نخواهند بود. از آنجا که عقبه مردی دانشمند است و پسرش ابوحذیفه از یاران نزدیک حضرت پیامبر اکرم (ص) در شعب ابوطالب بوده، پیامبر اکرم (ص) دعوت او را می پذیرد و به آن شرط وارد خانه عقبه می شود که ...

فیلم سینمایی « فرار » به کارگردانی پاول امامی، پنجشنبه 12 دیماه ساعت 9 صبح ازشبکه یک سیما پخش می شود .
 
داستان فیلم ازاین قراراست که : کیم و پل زوج جواني هستند كه پس از مرگ فرزندشان برای شروعی مجدد به كشور ديگري سفر مي کنند. آنها که پزشک هستند در کشور جدید در يك مركز درماني مشغول به كار می شوند. پُل و كيم زندگی آرامی دارند تا اینکه تبهکاران پل را می ربایند. آنها او را مجبور می کنند تا یکی از تبهکاران را که مجروح شده درمان کند، اما...
 
سی تیناس هوول و آنورا لین در فیلم سینمایی « فرار » محصول سال 2012 آمريكا ایفای نقش کرده اند.

کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1425 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

عکس های جدید سحر قریشی و دیگر بازیگران فیلم سینمای "آنچه مردان درباره زنان نمی دانند" که در این فیلم سحر قریشی نقش یک دختر را دارد که ازدواج موقت داشته و باردار شده است را در ادامه مشاهده کنید.

به گزارش آناج به نقل از باشگاه خبرنگاران، عکس های جدید سحر قریشی و دیگر بازیگران فیلم سینمای آنچه مردان درباره زنان نمی دانند که در این فیلم سحر قریشی نقش یک دختر را دارد که ازدواج موقت داشته و باردار شده است را در ادامه مشاهده کنید.


داستان این فیلم درباره ازدواج موقت است.

در این فیلم محمدرضا شریفی نیا، فاطمه گودرزی، سحر قریشی، ارسلان قاسمی و… به ایفای نقش خواهند پرداخت.

 فیلم سینمایی «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» به کارگردانی قربان محمدپور است، که پیش از این دو فیلم «زبان مادری» و «دل بی قرار» را در کارنامه خود ثبت کرده است و فیلمنامه نیز توسط وی نوشته شده است.










کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1532 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
چهره واقعی خرم‌‌سلطان حریم‌ سلطان +عکس

 

 

چهره واقعی خرم سلطان. حتماً یا از طرفداران پر و پا قرص سریال ترکی حریم سلطان هستید یا اسم آنرا بارها شنیده اید. سریال حریم سلطان به اتفاقات درون حرمسرای سلطان سلیمان عثمانی می پردازد و داستان زندگی تنها زنی که توانست به صورت همسر نکاحی سلطان در آید ...


چهره واقعی خرم سلطان. حتماً یا از طرفداران پر و پا قرص سریال ترکی حریم سلطان هستید یا اسم آنرا بارها شنیده اید. سریال حریم سلطان به اتفاقات درون حرمسرای سلطان سلیمان عثمانی می پردازد و داستان زندگی تنها زنی که توانست به صورت همسر نکاحی سلطان در آید ...

 

چهره واقعی خرم سلطان. حتماً یا از طرفداران پر و پا قرص سریال ترکی حریم سلطان هستید یا اسم آنرا بارها شنیده اید. سریال حریم سلطان به اتفاقات درون حرمسرای سلطان سلیمان عثمانی می پردازد و داستان زندگی تنها زنی که توانست به صورت همسر نکاحی سلطان در آید را به تصویر کشیده است: خرم سلطان.

 


شاید تاکنون به این فکر کرده اید که چهره واقعی خرم سلطان به چه شکل است؟! آیا شبیه بازیگری که این نقش را ایفا کرده هست؟

 

جواب اینست: آری !

 


خرم سلطان (۱۵۰۶ - ۱۵ آوریل ۱۵۵۸) با نام اصلی روکسلانا یا الکساندرا لیسوفسکا همسر سلطان سلیمان قانونی بود.

 

منابع سدهٔ شانزدهم عثمانی دربارهٔ نام او به هنگام دوشیزگی سکوت کرده‌اند اما چندین سده بعد در روایت‌های مردمی اوکراین که اولین بار در سدهٔ نوزدهم ثبت شده‌اند، از او با نام آناستازیا یاد شده‌است و طبق روایت‌های لهستانی، نام او الکساندرا لیسوفسکا بوده‌است.

 

در زبان‌های اروپایی از او بیشتر با عنوان روکسلانا نام برده‌اند و در ترکی با عنوان خرم و در عربی با عنوان کریمة‎.

کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1609 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)
رقم‌هایی که تنها در ایران محرمانه است؛

 

در یک سو بعید است، قیمت یکی از قراردادهای کریمی را‌ شفاف بیابید و در سوی دیگر، سنت به سنت قراردادهای خانم بازیگر برای افکارعمومی مشخص است. کیدمن که با دریافت ۹۲۸ هزار دلار برای هر دقیقه حضور در یک مجموعه فیلم تبلیغاتی که هر یک چهار دقیقه و معادل ۳.‌۷۱ میلیون دلار تمام شد، عنوان گران‌ترین بازیگر را در کتاب گینس به نام خود ثبت کرده بود، کارنامه مالی کاملاً شفافی دارد...
یکی از خواسته‌های اساسی سینماگران در دوره جدید، همواره شفافیت مالی و آماری مدیران سازمان سینمایی و دیگر نهادهای بودجه‌ریز در حوزه سینما بوده است؛ رخدادی که به طور نسبی از سوی سینماگران صورت پذیرفته، ولی آیا این روحیه شفافیت نزد سینماگران ایران نیز هست یا وقتی به این سو می‌آییم، اعداد و ارقام، مسأله‌ای شخصی می‌شود؟!


به گزارش «تابناک»،‌‌ همان زمان که پروژه لاله بالا گرفت و تابناک از پرداخت ۶۵۷۰ میلیون تومان به این پروژه خبر داد، شنیده‌هایی درباره عوامل این پروژه نیز مطرح شد که در نوع خود جالب بود. ظاهراً با برخی از عوامل این فیلم قراردادی این گونه بسته شده که حتی در دوران تعطیلی پروژه نیز در اختیار این پروژه باشند و ماهیانه رقمی ‌دریافت کنند؛ برای نمونه، تورج منصوری، فیلمبردار‌ این پروژه با همین فرمول عجیب، ماهیانه ۳۵ میلیون تومان دریافت می‌کرد و بنا بر ‌این قرارداد، این رقم حتی در روزهایی که پروژه تعطیل بوده، به وی تعلق گرفته است.

در این میان، درباره دستمزدهای بازیگران این فیلم نیز گفت‌و‌شنودهای فراوانی درگرفته بود که «تابناک» به واسطه ‌اطمینان نداشتن از رقم آن‌ها، از بیانش صرف‌نظر کرد؛ هرچند نمی‌شد از رقم‌های چشمگیر آن‌ها به سادگی گذشت. برخی از بازیگران قراردادهایی شبیه منصوری امضا‌ کرده بودند و در واقع حتی بدون حضور جلوی دوربین و در زمان تعطیلی پروژه نیز دستمزد ماهیانه‌شان برقرار بود که شیوه چندان اقتصادی نیست؛ اما وقتی بودجه از بیت‌المال پرداخت می‌شود، میلیون‌ها تومان کمتر یا بیشتر چه توفیری می‌کند؟

در همین پروژه درباره رقم قرارداد نیکی کریمی نیز اعداد بسیار بزرگی مطرح می‌شد که سرانجام یکی از آگاهان به خبرنگار «تابناک» گفت: رقم قرارداد بسیار پایین‌تر از آنچه در افکار عمومی مطرح شده‌‌ و حتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان است؛ عددی که چند روز پیش در برخی رسانه‌ها منتشر شد.

اما اعلام حدودی این رقم با یک واکنش ‌همراه بود: «اجازه ندارم رقم را بگویم. رقم قرارداد بازیگران، خصوصی و جزو مسائل شخصی‌شان است». نیکی کریمی نیز اساساً حاضر به گفت‌و‌گو نشد و گویا احتمال می‌دهد این روز‌ها درباره چه از او خواهند پرسید.


تفاوت نیکی کریمی با نیکول کیدمن چیست؟!


همین وضعیت درباره حمید فرخ‌نژاد نیز درست بود و از قرارداد میلیاردی او برای فیلم پرهزینه استرداد متعلق به فارابی سخن به میان می‌آمد و در ‌‌نهایت تهیه کننده اعلام کرد او برای این پروژه ماهیانه ۸۰ میلیون دریافت کرده که با یک حساب سرانگشتی، برای شش ماه، ۴۸۰ میلیون تومان برآورد شد و در ‌‌نهایت تهیه‌کننده اعلام کرد، فرخ‌نژاد ۳۰۰ میلیون تومان برای این پروژه دریافت کرده و در ‌‌نهایت مشخص نشد، فرخ‌نژاد دقیقاً چه رقمی گرفته، همان گونه که مشخص نشد نیکی کریمی چه رقمی دریافت کرد و آیا اعدادی که درباره قرارداد کریمی برای لاله گفته می‌شود درست‌ و آیا او گران‌ترین بازیگر کنونی سینمای ایران شده است؟

این فضا در حالی پیش روی سینمای ایران است که سینماگران به محض تغییر مدیریت درخواست شفاف‌سازی در خصوص پروژه‌ها کردند و امروز نیز بیش از صد سینماگر از شیوه تازه سازمان سینمایی و طباطبایی‌نژاد، رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حمایت کردند؛ اما این حمایت احتمالاً مشمول حال خودشان نمی‌شود. در واقع حتی بسیاری از سینماگرانی که پای این لیست را امضا‌ کرده‌اند، اگر بحث انتشار رقم دقیق قرارداد‌هایشان در یک دهه اخیر پیش کشیده شود، نخستین اشخاصی هستند که نسبت به این موضوع موضع منفی خواهند گرفت، چه رسد به آنهایی که در قبال این شفافیت اطلاعات سکوت‌ کردند.

بگذارید نیکی کریمی را که حاضر به گفت‌و‌گو نشد و هنوز درباره رقم قراردادش حرف و حدیث‌هایی در میان است، با نیکول کیدمن، بازیگر مشهور آمریکایی مقایسه کنیم. در یک سو، بعید است قیمت یکی از قراردادهای کریمی را ‌شفاف بیابید و در سوی دیگر، سنت به سنت قراردادهای خانم بازیگر برای افکار عمومی مشخص است.

کیدمن که ‌با دریافت ۹۲۸ هزار دلار برای هر دقیقه حضور در یک مجموعه فیلم تبلیغاتی ـ که هر یک چهار دقیقه و معادل ۳.‌۷۱ میلیون دلار تمام شد ـ عنوان گران‌ترین بازیگر را در کتاب گینس به نام خود ثبت کرده بود، کارنامه مالی کاملاً شفافی دارد که می‌توان درباره تمامی بازیگران مطرح حاضر در اروپا و آمریکا، ‌مشابهش را یافت.


تفاوت نیکی کریمی با نیکول کیدمن چیست؟!


‌روزهای تندر (۱۹۹۰) ۲۰۰ هزار دلار
 بیلی باتگیت (۱۹۹۱) ۲۰۰ هزار دلار
 دور و دراز (۱۹۹۲) ۲۵۰ هزار دلار
 زندگی من (۱۹۹۳) ۵۰۰ هزار دلار
 بتمن برای همیشه (۱۹۹۵) ۲. ۵ میلیون دلار
 تصویر یک بانو (۱۹۹۶) ۲. ۵ میلیون دلار
 مصلح (۱۹۹۷) ۵ میلیون دلار
 جادوی سیاسی (۱۹۹۸) ۶ میلیون دلار
 چشمان کاملاً بسته (۱۹۹۹) ۶. ۵ میلیون دلار
 شهر فرشتگان (۲۰۰۱) ۷ میلیون دلار
 دیگران (۲۰۰۱) ۷ میلیون دلار
 دختر جشن تولد (۲۰۰۱) ۱. ۵ میلیون دلار
 ساعت‌ها (۲۰۰۲) ۷. ۵ میلیون دلار
 داگویل (۲۰۰۳) ۲. ۸ میلیون دلار
 کوهستان سرد (۲۰۰۳) ۱۵ میلیون دلار
 تولد (۲۰۰۴) ۱۵ میلیون دلار
 مترجم (۲۰۰۵) ۱۵ میلیون دلار
 افسون‌شده (۲۰۰۵) ۱۷ میلیون دلار
 تهاجم (۲۰۰۷) ۱۷ میلیون دلار
 استرالیا (۲۰۰۸) ۱۳ میلیون دلار
  
و به این صفحه نگاه کنید که برای سایر بازیگران نیز وجود دارد و درآمد بازیگران را به طور متوسط در ثانیه ارزیابی می‌کند؛ شفافیتی که بعید است در سال‌های آتی نیز به سادگی در کشورمان شاهدش باشیم و بزرگ‌ترین مانعش، بزرگ‌ترین ذینفع‌هایشان یا همان سینماگران هستند. آیا این محرمانه‌ها به مدد تدابیر مدیریتی در چهار سال پیش رو، کاملاً شفاف خواهد شد و اعلام دستمزدهای سینماگران به امری روتین و عادی مبدل خواهد شد که ارزیابی اقتصادی در سینمای ایران را ساده‌تر از گذشته سازد؟

کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1314 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

عشق یعنی حالت خوب باشه

فیلم پل چوبی (1390) چهارمین ساخته مهدی کرم‌پور، با یک سال تأخیر از روز چهارشنبه 6 شهریور در تهران اکران شد و در مدت 41 روز به فروش 911 میلیون تومانی در تهران رسید. همچنین فروش این فیلم در 24 سینمای شهرستان ها در مدت 48 روز 370 میلیون تومان بوده است. پل چوبی، ششمین و آخرین فیلمی بود که حوزه هنری در شهریور سال گذشته با اکران آنها در سینماهای تحت مدیریت خود مخالفت کرد. فیلم پل چوبی ماجرای امیر و شیرین را در سال 1388 روایت می‌کند، از لحظه تحویل سال تا اواخر زمستان. فیلمی که زندگی خانوادگی این زوج را با ملقمه‌ای از سیاست روایت می‌کند.

 
خلاصه داستان
زنده شدن عشق دوران جوانی امیر لطفی (بهرام رادان) با رجعت معشوقه سابق نازلی خانم (هدیه تهرانی) از خارجه به محلۀ قدیمی پل چوبی، آمیخته با برخی حواشی انتخابات سال 88، شک و تردید از خیانت زوجه یعنی شیرین خانم (مهناز افشار) و رابطۀ او با استاد دانشگاهشان دکتر کامران صبوحی (مهران مدیری)، معلق ماندن زندگی کنونی، رفتن همسر، و دوباره یافتن او در یک مکان غیرمترقبه و باقی قضایا.

 
کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1592 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

«هیچ کجا، هیچ کس» سومین ساخته ابراهیم شیبانی،‌ فیلم هوشمندانه و خوش‌ساختی است. فروش این فیلم که در قالب اکران عید فطر از چهارشنبه 16 مرداد به روی پرده رفته، در مدت 46 روز به 506 میلیون تومان در تهران و 215 میلیون تومان در شهرستان‌ها رسیده است.

 


ابراهیم شیبانی در سومین فیلم خود به سراغ فیلمنامه‌ای از احمد رفیع‌زاده رفته است. ساختار این فیلم در نگاه اول مخاطب را شگفت‌زده خواهد کرد. زیرا سکانس‌ها مغشوش و نامرتب‌اند و توالی زمانی در فیلم رعایت نشده است. اما این ساختار غیرمتعارف از عوامل جذابیت فیلم است. مخاطبان نباید در این خصوص واهمه داشته باشند زیرا اندک اندک، سرنخ قصه را به دست خواهند آورد. ماجرای فیلم، در حول و حوش دزدی و گروگان‌گیری دور می‌زند.
 
خلاصه داستان
مرجان (مهناز افشار) با شوهر سابقش مهران (محمدرضا فروتن) نقشه سرقت از صرافی فرخ حکیمی (بابک کریمی) را می‌کشند. مهران به کمک یلدا (بهاره کیان افشار) سیصد سکه طلا از صرّاف می‌خرند و لحظاتی بعد، پول را به حساب او می‌ریزند. کسی که مبلغ را به حساب صرافی ریخته یک کارخانه‌دار است که آنها دختر او را به گروگان گرفته‌اند. آن دو به همراه داوود (صابر ابر) به سمت شمال می‌روند تا از آنجا به خارجه بگریزند. اما توفیق پدر یلدا (رضا کیانیان) از پی آنها آمده و سرنخ‌هایی از دخترش پیدا می‌کند...
 
مختصری درباره عوامل فیلم
ابراهیم شیبانی متولد 26 مهر 1359 در تهران است. او رشته کارگردانی سینما را در دانشگاه هنر تحصیل کرد. ولی پیش از آن، کار سینمایی خود را با دستیاری داریوش مهرجویی در فیلم درخت گلابی (1376) آغاز کرده بود. شیبانی، سپس دستیار کارگردان‌های چون محمدرضا هنرمند، رخشان بنی‌اعتماد و ابراهیم حاتمی‌کیا شد. بازیگردانی فیلم گزارش یک جشن (1389) بر عهده او بوده است. دو فیلم قبلی او عبارتند از: زهر عسل (1381) و صحنۀ جرم ورود ممنوع (1384) که فیلمنامه‌هایش را به ترتیب فرید مصطفوی و علیرضا معتمدی نوشته‌اند.
(نکتۀ جالب اینجا است که ابراهیم شیبانی در زمان ساخت فیلم درخت گلابی، هفده ساله بوده است! جل الخالق. بنده مقدار سن قانونی کار کردن کودکان در ایران فراموش کرده‌ام. لطفاً اگر کسی می‌داند به ما هم اطلاع بدهد. شاید این مسئله خودش سوژۀ یک فیلم مستند بشود. آیا سینما هم از اطفال مام وطن بیگاری می‌کشد؟)


احمد رفیع‌زاده کار خود را در سینما با نگارش فیلمنامه مصایب دوشیزه (1385) آغاز کرد. سپس دو سریال به نام‌های ساعت شنی (1386) و پریدخت (1386) برای تلویزیون نوشت. فیلمنامه‌های دیگر او در سینما عبارتند از: آقای هفت رنگ (1387)، دختر شاه پریون (1389)، خوابم می‌آد (1390)، آینه شمعدون (1391). این روزها دو فیلمنامۀ سینمایی از نوشته‌های او به نام‌های «چه کسی ماه را گاز زد» و «انزوا» در مرحله پیش تولید هستند. در تیتراژ «هیچ کجا، هیچ کس» در کنار نام رفیع‌زاده، از پنج نفر به عنوان مشاوران فیلمنامه نام برده شده است که سه نفر آخر در واقع تدوینگر، تهیه کننده و کارگردان این فیلم هستند: امیر عربی، احمد مرادپور، محمدرضا موئینی، حسن کلامی و ابراهیم شیبانی.

حسن کلامی تهیه کنندۀ این فیلم، پیش‌تر مجری طرح و تهیه کنندۀ فیلم‌هایی چند بوده است که از معروف‌ترین آنها می‌توان به این فیلم‌ها اشاره کرد: سجاده آتش (1372)، مرد عوضی (1376)، ساحره (1376)، ماهی‌ها عاشق می‌شوند (1383)، کودک و فرشته (1387).
بابک زنجانی که این روزها به عنوان مولتی میلیاردر ایرانی معروف گشته، سرمایه‌گذار این فیلم بوده است. او صاحب شرکت سورینت در جزیره کیش است که این فیلم به طرزی غیرمتعارف برای آن تبلیغ می‌کند.
 
نقد و نظر
فیلم «هیچ‌کجا، هیچ‌کس» از فیلم‌های تجربی سینمای ایران محسوب می‌شود و خوشبختانه این تجربۀ متفاوت، تماشایی و قابل قبول از کار درآمده است. فیلم، به لحاظ فرم روایت، غافلگیرکننده است. گوئیا فهرست سکانس‌های فیلم را درون یک کیسه ریخته و با قرعه بیرون کشیده و به هم چسباند‌ه‌اند. اما در واقع اینطور نیست.

اغلب فیلمسازان در فیلم‌هایشان به‌راحتی مخاطب را فریب می‌دهند و او را تحمیق می‌کنند. لکن ابراهیم شیبانی در فیلم «هیچ کجا، هیچ کس» بی‌جهت قلوب مخاطبان فیلمش را برای قتل یک نفر از اشرار به تپش نمی‌اندازد و گوش آنها را با موسیقی‌های سوزناک نمی‌آزارد. او مخاطبش را به تماشای یک فیلم معقول دعوت می‌کند و به او فرصت تفکر می‌دهد. به همین سبب، فیلم از موسیقی بسیار اندکی بهره گرفته است و قصد کرده تا آگاهانه احساسات مخاطب را برنیانگیزد. نقاط اوج و عطف فیلم با استفاده از همان تکنیک قرعه‌کشی سکانس‌ها، پیش از موعد خود به نمایش درمی‌آیند و لذا بیننده فرصت دارد به موضوعات فیلم بیاندیشد. در یک جمله می‌توان گفت که این فیلم توانسته است تا حد زیادی حق مطلب را به لحاظ شیوۀ جدید روایت و محتوای خوب ادا کند.

 


یک نکته دینی که در این فیلم به درستی رعایت شده آن است که شریران به حکم تکوینی خداوند، به مرگ بد و ناگهانی می‌میرند (که به آن «مرگ مفاجات» می‌گویند). لذا در فیلم می‌بینیم که مهران به طور ناگهانی می‌میرد و همچنین یک خودرو به مرجان که متهم ردیف دوم است به هنگام عبور از کنار جاده، می‌زند و فرار می‌کند. بنده این مسئله را قبلاً در نقد فیلم من مادر هستم/ جیرانی گوشزد کرده بودم که اگر چنانچه طبق قرائت نویسنده و فیلمساز، شخصیت «آوا» (باران کوثری) در آن فیلم بد و منفور است پس چرا آنها برای او یک مجلس وداع و تعزیت سوزناک ترتیب داده‌اند.

کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 1470 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (1)

 

 

سالروز درگذشت آخرین سلطان غزل
 
 

محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار به زبان‌های ترکی آذربایجانی، فارسی و عربی شعر سروده‌است.

او را آخرین سلطان غزل فارسی و همچنین احیاگر اشعار فولکولوریک آذربایجان می دانند.

محمدحسین در سال ۱۲۸۵ خورشیدی در شهر تبریز متولد شد.

وی دوران کودکی را در روستاهای قایش قورشاق و خشگناب بستان‌آباد سپری نمود.

کتاب حیدربابایه سلام، ایینه ماندگاری از زندگی شهریار در روستا است.

در سيزده سالگي اشعار شهريار با تخلص بهجت در مجله ادب به چاپ مي‌‌رسيد. در بهمن ماه ۱۲۹۹ خورشيدي براي اولين بار به تهران مسافرت كرده، و در سال ۱۳۰۰ توسط لقمان الملك جراح در دارالفنون به تحصيل مي‌‌پردازد. شهريار در تهران تخلص بهجت را نپسنديده و تخلص شهريار را پس از دو ركعت نماز و تفأل از حافظ مي‌گيرد.

پدر وی حاج میرآقا بهجت تبریزی نام داشت که در تبریز وکیل بود. پس از پایان سیکل در تبریز، در سال ۱۳۰۰ برای ادامه تحصیل از تبریز عازم تهران شد و در مدرسه دارالفنون تا سال ۱۳۰۳ و پس از آن در رشته پزشکی ادامه تحصیل داد.

شهریار در کنار سرودن شعر و تحصیل در دارلفنون به فراگیری موسیقی و علوم دینی نیز اشتغال داشت، وی از بدو ورود به تهران با استاد ابوالحسن صبا آشنا شده و نواختن سه¬تار و مشق ردیف¬های سازی موسیقی ایرانی را از او فرا گرفت و همزمان در مسجد سپهسالار و در حوزه درس شهید سید حسین مدرس به ادامه تحصیل علوم دینی پرداخت.

حدود شش ماه پیش از گرفتن مدرک دکتری به‌علت شکست عشقی و ناراحتی خیال و پیش‌آمدهای دیگر ترک تحصیل کرد. پس از سفری چهارساله به خراسان برای کار در اداره ثبت اسناد مشهد و نیشابور، شهریار به تهران بازگشت.

پدرش حاج میرآقا خشگنابی در سال ۱۳۱۳ درگذشت.

او به‌سال ۱۳۱۵ در بانک کشاورزی استخدام و پس از مدتی به تبریز منتقل شد. دانشگاه تبریز شهریار را یکی از پاسداران شعر و ادب میهن خواند و عنوان دکترای افتخاری دانشکده ادبیات تبریز را نیز به وی اعطا نمود.

استاد سخن معاصر، شهریار بیش از ۲۸ هزار بیت شعر به زبان فارسی و در حدود سه هزار بیت به زبان ترکی آذری سروده است.

تعداد صفحات : 7

درباره ما
پارتی پاتوق محل مطالب آموزشی علمی تفریحی و معرفی فیلم و سریال
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    تبلیغ یکساله
    هاست رایگان
    کافی نت سهندیه تبریز


     

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1127
  • کل نظرات : 489
  • افراد آنلاین : 12
  • تعداد اعضا : 995
  • آی پی امروز : 149
  • آی پی دیروز : 326
  • بازدید امروز : 1,100
  • باردید دیروز : 6,486
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,100
  • بازدید ماه : 71,946
  • بازدید سال : 403,402
  • بازدید کلی : 9,184,416
  • کدهای اختصاصی
    یکسال تبلیغ 30تومن

    سفارش دهید

    بهترین سایت هاست رایگان


    دانلود آهنگ های جدید - دانلود آهنگ های جدید