loading...

پارتی پاتوق

به گزارش خبرگزاری 2mx در گزارش نامه، نمایندگان مجلس روز گذشته تن خواه ۴۱ هزار میلیارد تومانی را برای دولت در سه ماه ابتدایی سال ۹۲ تصویب و قید کردند که دولت اجازه افزایش میزان یارانه های نقد

معرفی بهترین سایت هاست رایگان ایران

استفاده كنندگان از اين هاست ملزم به رعايت قوانين كپي رايت و قوانين جمهوري اسلامي ايران هستند

براي استفاده از لينك زير ثبت نام كنين

اول قوانين و مقررات رو بخونين بعد برين صفحه اول و ثبت نام كنين


http://hostraygan.com/l

آخرین ارسال های انجمن
کافی نت سهندیه تبریز بازدید : 4187 جمعه 25 اسفند 1391 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری 2mx در گزارش نامه، نمایندگان مجلس روز گذشته تن خواه ۴۱ هزار میلیارد تومانی را برای دولت در سه ماه ابتدایی سال ۹۲ تصویب و قید کردند که دولت اجازه افزایش میزان یارانه های نقدیو همچنین سود سهام عدالت را در این مدت ندارد.بعد از این مجوز مجلس وارد بررسی لایحه بودجه ۹۲ شده است که به باور بسیاری از نمایندگان باید اصلاحاتی در آن انجام شود تا بتوان با این بودجه کشور را به بهترین شکل در شرایط اقتصاد مقاومتی مدیریت کرد.

دولت در ظاهر وابستگی به نفت را در بودجه کم کرده است

محمد قسیم عثمانی عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفت وگو با نامه در مورد میزان درآمدهای پیشنهادی دولت از محل فروش نفت در بودجه ۹۲ گفت: دولت در بودجه ۹۲ میزان فروش بشکه های نفت را کاهش داده است و در مقابل قیمت فروش هر بشکه نفت را به ۹۵ دلار با در نظر گرفتن دلار به نرخ مبادلاتی یعنی ۲۴۵۰ تومان تعیین کرده است.

وی ادامه داد: برای محاسبه دقیق تر از میزان درآمدهای ریالی دولت از محل فروش هر بشکه نفت ابتدا باید میزان صادرات نفت را در سال ۹۲ محاسبه کرد؛در مرحله اول باید عدد یک میلیون و ۳۰۳ هزار که میزان مورد نظر دولت برای فروش نفت در سال ۹۲ است را در ۳۶۵ روز ضرب کرد؛ سپس نوبت به ضرب در ۹۵ دلار یعنی قیمت فروش هر بشکه نفت و پس از آن مبلغ ارز مبادلاتی یعنی ۲۴۵۰ تومان می رسد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: این میزان معادل ریالی درآمد دولت از صادرات نفت و میعانات را در سال آینده مشخص می کند.

عثمانی توضیح داد: دولت در ظاهر تعداد فروش بشکه های نفت را برای القای کاهش وابستگی بودجه به نفت کم کرده است ولی در باطن درآمدش نه تنها کمتر نشده بلکه با افزایش رقم دلار همان وابستگی به نفت را افزایش داده است.

وی ادامه داد: دولت همین کار را در تعیین تعرفه های گمرکی انجام داد یعنی تعرفه ها را از یک طرف ۵۰ درصد کم کرد اما از طرف دیگر نرخ ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی را به نرخ ارز مبادلاتی ۲۴۵۰ تومان افزایش داد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس همچنین به افزایش قیمت فروش هر بشکه نفت از ۸۵ تومان مصوب سال ۹۱ به ۹۵ تومان پیشنهادی دولت در بودجه ۹۲ اشاره و اظهار کرد: این میزان افزایش معقول و منطقی است اما باید توجه کرد که دولت با این افزایش اندک قیمت فروش هر بشکه نفت در مقابل نرخ ارز مبادلاتی را درنظر گرفته است.

سهم تولید در هدفمندی کمتر از ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است

عثمانی در ادامه در خصوص پیشنهادات دولت در مورد اجرای قانون هدفمندی در سال ۹۲ گفت : دولت در بودجه درآمد ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی را در نظر گرفته است که از این میزان ۹۰ هزار میلیارد تومان برای بازتوزیع و ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بخش تولید است؛یعنی دولت حتی کمتر از سهم ۳۰ درصد بخش تولید از یارانه ها در سال آینده در نظر گرفته است

وی اضافه کرد: با این وضعیت دولت برای پرداخت یارانه نقدی به خانوار ۹۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است که با توجه به ممنوعیت افزایش پرداخت یارانه نقدی در سه ماهه ابتدایی سال ۹۲ طبق مصوبه مجلس در بودجه سه دوازدهم می تواند این میزان را در ۹ ماهه باقی مانده از سال پرداخت کند.

با پیش بینی دولت یارانه نقدی ۹۰ هزار تومانی در سال آینده باید پرداخت شود

نماینده مردم بوکان یادآور شد: اگر دولت بخواهد این موضوع را از ابتدای تیرماه اجرایی کند ۱۰۸ هزار میلیارد تومان در اختیار دارد که باید ۷۵ درصد آن به یارانه نقدی و ۲۵ درصد را برای بخش تولید پرداخت کند.با این محاسبات پرداختی یارانه نقدی حدود دوبرابر مبلغ کنونی یعنی بیش از ۹۰ هزار تومان برای هر فرد می شود.

عثمانی در عین حال گفت: درست است که دولت می تواند این میزان در آمد برای اجرای فاز دوم هدفمندی کسب کند اما به تبع آن فشار به مردم زیاد می شود که مجلس شرایط فعلی کشور را برای تحمل این میزان فشار مناسب نمی بیند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که تصمیم گیری نهایی در این رابطه منوط به مصوبه کمیسیون تلفیق و همچنین تصویب در صحن علنی است.

مالیات اقشار ضعیف و کارمندان افزایش نمی یابد

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس همچنین در توضیح پیشنهادات مالیاتی دولت در بودجه ۹۲ گفت: نرخ مالیات در بودجه به خصوص مالیات کارمندان افزایش پیدا نکرده است و در مقابل طیف وسیع تری مشمول پرداخت کنندگان مالیات قرار گرفته اند.

عثمانی توضیح داد: این افزایش مالیات به معنای فشار به اقشار ضعیف جامعه نیست بلکه با در نظرگرفتن تمهیداتی افرادی با درآمد زیاد که تاکنون از پرداخت مالیات فرار کرده اند باید در سال ۹۲ مالیات پرداخت کنند رویکردی که عین عدالت است.

وی همچنین با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده در بودجه ۹۲ به ۶ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: طبق قانون برنامه پنجم دولت هر سال باید یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را زیاد کند، درآمدی که ۶۰ درصد آن به جیب دولت می رود و مابقی ۴۰ درصدش به شهرداری ها اختصاص می یابد.

بودجه ۹۲ انقباضی نیست

این عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان با تاکید بر اینکه بودجه سال ۹۲ انقباضی نیست گفت: با توجه به میزان حجم درآمدهای دولت و افزایش هزینه ها بودجه انبساطی است، زمانی می توان بودجه را انقباضی خواند که حجم درآمدها و هزینه ها کاهش پیدا کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
پارتی پاتوق محل مطالب آموزشی علمی تفریحی و معرفی فیلم و سریال
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    تبلیغ یکساله
    هاست رایگان
    کافی نت سهندیه تبریز


     

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1127
  • کل نظرات : 489
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 995
  • آی پی امروز : 310
  • آی پی دیروز : 312
  • بازدید امروز : 6,032
  • باردید دیروز : 8,229
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 32,099
  • بازدید ماه : 70,392
  • بازدید سال : 401,848
  • بازدید کلی : 9,182,862
  • کدهای اختصاصی
    یکسال تبلیغ 30تومن

    سفارش دهید

    بهترین سایت هاست رایگان


    دانلود آهنگ های جدید - دانلود آهنگ های جدید